UudisedUltrajooksStamina SpordiklubiRattasoitTreeningnuanneFirmast

   
 
November 2019
 
 
ETKNRLP
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
 

Stamina > Treeningnõuanne
Üldine Toitumine Treening Näpunäited

Ohutu jooksmine talvel


Jooksmine külma ilmaga võib olla tõeliselt meeldivaks kogemuseks. Samas võib see olla ka väga ebameeldiv kui põhitõed ohutusest kõrvale jäetakse. Enne kui lähed külma kätte jooksma, vaata kiiresti üle alljärgnevad soovitused:

 

Ära kanna kõrvaklappe

Praegusel ajal läheb kiiresti pimedaks ja oht ei ole kuuldav kui peas on kõrvaklapid muusika kuulamiseks. Kui valget aega on vähe, pead rohkem lootma oma kuulmismeelele.

 

Alati ütle kellelegi kuhu sa jooksma lähed

Kanna kaasas isikuttõendavat dokumenti (soovitavalt veekindlalt pakendatud).

 

Riietu kihiliselt

Soe õhk jääb kihtide vahele pidama. Vali riietus, millel on õhutusavad ja lukud, et vajadusel ülekuumenemise vältimiseks liigne soe õhk välja lasta. Tuuliste ilmadega peaks välimine kiht olema tuulekindlast ja „hingavast“ materjalist. Sisemised kihid peaks olema materjalist, mis ei ima higi endasse (nagu nt. puuvillane pluus) vaid juhtima higi nahast eemale välimistesse kihtidesse.

 

Riietu nii, et välimine kiht oleks kerge ja märgatav

Kerge värviline materjal on nähtav isegi ilma tugeva valgustusallikata. Helkurmaterjalid töötavad ainult siis kui neile langeb peale valgus. Soovitav oleks kasutada neid mõlemaid korraga.

 

Väldi üleriietumist

Trenni alustades on parem tunda, et riideid on seljas pisut liiga vähe ja olemine on jahe. Kui sa alustad jooksmist, siis riietuskihtide vahel temperatuur tõuseb umbes 20%.

 

Planeeri oma jooksu

Parem on joosta alguses vastutuult ja tagasitulles pärituult. Enne jooksu algust kontrolli alati ilmastiku tingimusi.

 

Müts ja kindad on olulised

Rohkem kui 25% kehasoojusest väljub pea kaudu. Külma ilmaga joostes on mütsi peas hoidmine suisa kohustuslik. Kuumatunde tekkimisel võib kindad vahepeal käest ära võtta ja vajadusel kätte tagasi panna.

 

Jookse autodele vastassuunas

Ole tark ja tee end nähtavaks.

 

Väldi jäiseid teid

Kui on lumine ja jäine, pööra erilist tähelepanu oma jalanõude taldadele. Konarlikuma tallaga jalanõud nakkuvad lumega paremini.

 

Joo vett

Madal temperatuur ei aja eriti higistama, kuid siiski higi eritub ja vee joomine on oluline.

 

Road Runners Club of America