Kõva Mehe Jooksu reeglid

23.05.2024

Keerulisemate takistuste juures kontrollivad soorituse õigsust kohtunikud

Kõva Tiimi ja Kõva Mehe Jooksul kehtivad takistuste läbimisel reeglid, mis tagavad "spordimehelikkuse“, võrdse kohtlemise ja Fair Play.

Täpsed põhimõtted ja takistuste kirjelduse leiab siit

Kõva Tiimi Jooksu võistluses on on erand takistuste kolmiku (tiigi kaldal) läbimisel
Peg board ja  Ämbrite tassimine puhul peab vaid 1 võistkonna liige takistuse läbima. Zip-line peab läbima üks liige, teised 2 liiget võivad teha zipline või ületada tiigi saare kaudu (kogu keha peab olema korraks veest väljas). Võistkond ise valib kes liikmetest mingi takistuse läbib. Ka üks liige võib enda peale võtta kõikide nende takistuste läbimise. Neid takistusi võivad erinevad võistkonna liikmed läbida ka samaaegselt. Peale nende takistuste läbimist on võistkonnaliikmete kogunemiskohaks Zip-line tagune ala, kust nad edasi finiši poole koos liiguvad.


1. Kõva Mehe Jooksu ja Kõva Tiimi Jooksu üldised reeglid:

•  Reeglid on kehtestatud, et oleks tagatud „spordimehelikkus“, võrdne kohtlemine ja Fair Play.

•  Reeglid aitavad tagada turvalisust.

•  Reeglid karistavad sportlasi, kes saavad ebaõiget eelist.

2. Käepaelad:

• Võistlustel ei kasutata käepaela süsteemi.

3. Muud:

• Metallist naastudega jalanõud ei ole takistuskrossi võistlustel lubatud.

• Riietus ei tohi olla diskrimineeriv ega mõnitav.

• Kindad, joogikott, prillid (kui kinnitatud kindlalt) on lubatud. Joogipudelid ja teised lahtised esemed ei ole lubatud.

• Talgi ega magneesiumi kasutamine ei ole lubatud.

• Rippuvate elementide kandekonstruktsioonist, ka ketist või paelast, võtmine on keelatud. 2024.a. ei kohaldata seda reeglit täie rangusega—keerulisemate takistuste puhul vaatavad kohtunikud läbi sõrmede.

•  Takistuse lõpulint/pael peab olema maapinnast 5…10cm kõrgusel—siis on kohtunikul lihtsam jälgida. Võistleja võib vastu linti puutuda kuid ei tohi peale astuda ega puudutada maapinda enne lõpulinti (isegi mitte peale takistuse sooritust—kukkuda üle lõpulindi tagasi). 

•  Võistleja alustab kas esimesest takistuse elemendist, stardiplatvormilt või stardijoone tagant. Joone vastu võib puutuda, aga ei tohi peale astuda. 

•  Takistus on sooritatud kui võistleja puutub käega lõpukella või jõuab üle lõpujoone. Ükski kehaosa ei tohi puutuda maad (juhuslik koormamata puude ei loe) ega

konstruktsioonielemente enne lõpujoone ületamist. Esineb ka takistusi kus lõpp on määratud teisiti.

•  Vihmase ilma korral võib korraldaja kehtestada ohutuse tagamiseks märja ilma reegli. Kehtib kogu võistluse ajal, et kõikidel võistlejatel oleksid võrdsed tingimused. Märja ilma reegel: Kõikidel takistustel peab kasutama esimest elementi. Ei tohi esimesi elemente vahele jättes hüpata järgmistele.

• Lubatud on mitu katset. Uut katset tuleb alustada takistuse algusest olenemata sellest kui kaugele eelmisel katsel jõuti.

• 15.a. ja nooremad poisid võivad kasutada Naiste “raskuseid”. Kaasa arvatud kõik muud naistele tehtavad “soodustused”.

4. Takistuse lõpetamine. Võistleja lõpetab takistuse edukalt kui:

•Puudutab kella käega

•Ületab lõpujoone kogu kehaga

•Tuleb takistuselt maha kui on jõudnud elemendi punasega märgistatud lõpuossa

(tasakaalupoom, konkskäsi jmt).

Peasponsor

Icebug

Toetajad

Matkasport
Tupla
TLN Kultuuri- ja Spordiamet
KULKA
Viacon
RPE
cramo